امیرحسین زندی

فعال رسانه و فضای مجازی

امیرحسین زندی

فعال رسانه و فضای مجازی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

برنامه دولت برای معلولین خوب نیست

مستمری فروردین ماه ۱۴۰۱ مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور افزایش ۲۰ درصدی مستمری ؛ تمام برنامه های رئیس جمهور برای معلولان بود و این نشان می دهد که برنامه دولت برای معلولین خوب نیست

افزایش تنها ۲۰ درصد به مبلغ مستمری مددجویان  با آمدن دولت سیزدهم دولت مردمی ایران قوی خیلی زود مشخص شد این دولت هم برای معلولین برنامه ویژه ندارد و در نهایت ، همه این اقدامات پرشور و هیجان به افزایش تنها ۲۰ درصد به مبلغ مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور ختم شد.

۱ نفره: ۴۲۰٫۰۰۰ هزار تومان

۲ نفره: ۶۰۰٫۰۰۰  هزار تومان

۳ نفره: ۸۴۰٫۰۰۰  هزار تومان

۴ نفره ۱٫۰۸۰٫۰۰۰ هزار تومان

۵ نفره: ۱٫۳۲۰٫۰۰۰ هزار تومان

افزایش ۲۰ درصد یعنی همان افزایشی که با آمدن و نیامدن دولت سیزدهم هم اعمال می شد ؛ اما در سال های گذشته ، نرخ تورم به این اندازه بالا نبود و با افزایش مستمری معلولان حدود یک ماه دوام می آورد ؛ اما الآن متأسفانه چند سالی می شد که با افزایش ۲۰ درصد مستمری مددجویان مبلغ قابل‌توجهی نخواهد بود.

افزایش مستمری معلولین با شرایط اقتصادی همخوانی ندارد  در حالی که کم ترین انتظار معلولین از دولت سیزدهم این بود که در این سال های سخت اقتصادی ، تورم بالا ، گرانی ها ماده ۲۷ فصل نهم قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ، مصوب سال ۱۳۹۷ ، کمک هزینه معیشت مددجویان فاقد شغل و درآمد ، از ۴۲۰٫۰۰۰ هزار تومان به ۴٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان (حداقل دستمزد سالیانه) افزایش یابد. تا هم در مسیر قول های خود عمل کرده باشد ، هم دولت های بعدی هم بر اساس زیر ساخت ایجاد شده توسط دولت سیزدهم پیش می رفتند.

قول رئیس جمهور برای معلولین چه شد؟

در شرایط امروز افزایش ۲۰ درصدی مستمری‌ مددجویان نه با وعده های دولت مردمی ایران قوی انطباق ندارد اما گویا باید پذیرفت این تمام آن چیزی است که رئیس جمهور محترم جناب سید ابراهیم رئیسی برای معلولان کنار گذاشته بود.

آقای رئیس جمهور معلولین را دریابید

جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران آیا شما با این مستمری که پرداخت می کنید می توانید زندگی کنید؟

چرا به فکر اشتغال سهمیه سه درصد برای معلولین نیستید؟ در خیلی از استان ها ، شهرستان ها معلولین با همین مستمری که برایشان واریز می کنید زندگی خودشان را می گذرانند.

یک معلول یک نفره چطور باید با ۴۲۰٫۰۰۰ هزار تومان زندگی خودش را بگذرانند؟ معلولین که برای رفت و آمد کرایه آژانس زیادی پرداخت می کند و هزینه دارو و درمان این ها چطور باید تأمین شود؟

یک معلول توان خرید ویلچر برقی ندارند قیمت آن بالای ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون تومان است چطور یک معلول با مستمری ۴۲۰٫۰۰۰ هزار تومان می تواند ویلچر برای خودش تهیه کند؟

وسایل توان بخشی از ویلچر ساده گرفته تا سمعک و غیره که سازمان بهزیستی به معلولین می دهد اصلاً کیفیت ندارد چطور باید از این وسایل استفاده کرد؟

از نظر شما مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور چقدر ارزش دارد که باید این طور به صورت ناعادلانه واریز شود؟

یادداشت از امیرحسین زندی مدیر پیگیری امور معلولان پایگاه خبری سمن جوانان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۹:۴۱
امیرحسین زندی