امیرحسین زندی

فعال رسانه و فضای مجازی

امیرحسین زندی

فعال رسانه و فضای مجازی

۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

‍ حذف معلولین از آزمون استخدامی بانک رفاه

به گزارش پایگاه خبری سمن جوانان از همدان ، امیرحسین زندی مدیر پیگیری امور معلولان این رسانه ضمن انتقاد از وضعیت موجود و حذف معلولین از آزمون استخدامی بانک رفاه ، از وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مطالبه کرده و خواستار اقدام جدی و عملی شد.

زندی در این باره گفت: برای دومین سال پیاپی است که حذف معلولین از آزمون استخدامی بانک رفاه اتفاق میفتد. بانک رفاه کارگران بهمن سال ۱۴۰۰ در آزمون استخدامی خود شرایط سهمیه استخدام معلولان را حذف کرده بود ، حالا در سال ۱۴۰۱ باز هم شرایط سهمیه سه درصد در آزمون استخدامی را حذف کرده است.

چرا معلولان حق شرکت در آزمون استخدامی ندارند؟ مدیر پیگیری امور معلولان پایگاه خبری سمن جوانان افزود: اما در حالی این اتفاق افتاده که در آزمون استخدامی شرایط جانبازان رعایت شده و جانبازان می توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند یعنی این که معلولان فقط نمی توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند.  آقای وزیر؛ لطفاً به قول هایتان عمل کنید

وی خاطرنشان کرد: بانک رفاه کارگران زیرمجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است و جناب آقای عبدالملکی وزیر محترم واقعاً چرا در زمان وزیر شدن قول های به قشر معلول دادید ، اما متأسفانه هم اکنون فراموش کرده اید و رسیدگی نمی کنید.

جامعه معلولین منتظر اقدام عملی است نه شعار زندی در ادامه گفت: جناب آقای عبدالملکی وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، معلولان عروسک های خیمه شب بازی نیستند که شما بخواهید با بالا رفتن از آن ها به اهداف خود برسید. ما نیازمند حمایت واقعی شما هستیم و انتظار داریم به صورت عملیاتی از قشر معلول حمایت کنید. تریبون و سخنرانی و بازی با کلمات و از حق و حقوق معلولان گفتن دردی از ما را دوا نمی کند و ما منتظر عملکرد مسئولین در این زمینه هستیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۰۱ ، ۱۶:۱۶
امیرحسین زندی

‍ مسئول امور معلولان پایگاه خبری سمن جوانان

بر اساس حکمی امیرحسین زندی به عنوان مسئول امور معلولان پایگاه خبری سمن جوانان منصوب شد تا مطالبات این قشر مظلوم و ضعیف جامعه به صورت منسجم و ویژه پیگیری شود.

عدم توجه جدی و مطلوب مسئولان به معلولان علیرضا گروسی صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری سمن جوانان در این باره گفت: معلولان عزیز در کشور با مشکلات بسیار بزرگی روبرو هستند و مهم ترین این مشکلات عدم توجه جدی و مطلوب مسئولان به این قشر آبرومند و شایسته است و ما در رسانه تخصصی جوانان در نظر داریم که این حوزه را به صورت ویژه پوشش دهیم و مطالبات آن ها را به گوش مسئولان مرتبط برسانیم.

رفع تبعیض و تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولیت  امیرحسین زندی مسئول امور معلولان پایگاه خبری سمن جوانان هم گفت: به منظور پیگیری مطالبات و حقوق مادی و معنوی افراد‌ دارای معلولیت و توجه جامعه به حقوق آن ها با تمرکز بر رفع تبعیض و تغییر نگرش جامعه نسبت به پدیده معلولیت تلاش خواهیم کرد.

رسانه ای کردن مطالبات و مشکلات معلولان  زندی خاطرنشان کرد: ازنظر بنده که خودم هم از جامعه معلولان هستم تا حضور معلولان در جامعه نباشد مطالبه گری آن ها جدی گرفته نمی شود و به گوش کسی نمی رسد و باید رسانه ای به صورت تخصصی موضوعات و مطالبات این قشر را پیگیری نماید.

پیگیری اشتغال معلولان  مسئول امور معلولان پایگاه خبری سمن جوانان در ادامه اظهار داشت: در بحث اشتغال معلولان ، مشکل اصلی ، عدم همکاری دستگاه های اجرایی در جذب سه درصد سهمیه معلولان است که متأسفانه به بهانه های مختلف حتی قبول شدن در آزمون استخدامی اما این قانون بازم اجرا نمی شود و مدیران با بهانه های مختلف حاضر به استخدام قشر معلول نمی باشند. درحالی که اکثر معلولان دارای مدارک بالای کارشناسی هستند و با شرایط سخت موفق به اخذ مدرک شده اند و در خیلی از جنبه ها ، از سایر افراد برتری دارند.

قانون حمایت از حقوق معلولان اجرا نمی شود  زندی هم چنین گفت: ۴ سال است قانون حمایت از حقوق معلولان تصویب شده اما متأسفانه اجرا نمی شود فقط به خاطر بی توجهی مسئولان که به فکر قدرت و منافع شخصی هستند. واقعاً چرا باید برای معلولان بودجه نباشد؟ اما بر اساس مصوبه مجلس در بودجه ۱۴۰۱ ، عموم سربازان حداقل ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان و سربازان متأهل حداقل ۵ میلیون تومان (برابر با حداقل حقوق کارمندی با احتساب کسورات) حقوق دریافت کنند؟ همه این موارد باید رسانه ای و پیگیری شود.

زندگی معلولان با مستمری ۳۵۰ هزارتومانی نمی چرخد  وی با ابراز تأسف اشاره کرد: یک معلول با مستمری ۳۵۰٫۰۰۰ هزار تومان که دریافت می کند: چطور باید شکمش را سیر کند! چطور باید ویلچر دستی که بین ۳ الی ۵ میلیون تومان است را بخرد! ویلچر برقی که بین ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان است را بخرد! کرایه اسنپ که برای رفت و آمد استفاده می کند را چطور باید پرداخت کند! کرایه خانه را چطور باید پرداخت کند! هزینه های سنگین دارو درمان را چطور باید بدهد! ما باید همه این موضوعات را بررسی و مطالبه کنیم.

مسئول امور معلولان پایگاه خبری سمن جوانان در انتها گفت: امیدوارم بتوانم نماینده شایسته ای برای قشر معلولان باشم و امور مرتبط به این قشر ضعیف و محروم را به شکل درستی مطالبه کنم و مدافع حقوق ایشان باشم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۰۱ ، ۰۰:۲۶
امیرحسین زندی

‍ معلولیت محدودیت نیست به شرطی که

برخی می گویند معلولیت محدودیت نیست ؛ معتقدم این درست نیست ، درست این است که بگوییم معلولیت محدودیت هست اما ناتوانی نیست و تنها باید حقوق معلولان توسط سایر افراد جامعه ، ادارات و دولت رعایت شود.

معلولیت محدودیت نیست به شرطی که این موضوع رعایت گردد.  باید حقوق معلولان با افراد عادی یکسان شود  با توجه به این‌که خودم هم معلول هستم ، اعتقاد دارم که معلولان نیاز به ترحم ندارند بلکه باید حقوقشان مانند سایر افراد عادی رعایت شود تا بتوانند در جامعه زندگی کنند. معلولیت قطعاً نوعی محدودیت است اما به معنای ناتوانی نیست و اگر حقوق معلولان در جامعه رعایت شود ، آنان سهم بیشتری نمی خواهند و نیازمند ترحم هم نیستند.

تنها درخواست یک معلول این است که زمینه برایش فراهم باشد تا او هم مانند افراد عادی زندگی و کار کند و بتواند روی پای خود بایستد و از حقوق مساوی در جامعه برخودار باشد و بتواند از امکانات و نعمت های موجود در جامعه استفاده نماید. از توانمندی های معلولان استفاده شود

در جامعه امروزی هرکسی به نوعی محدودیت دارد که در برخی افراد مانند معلولان ، این محدودیت آشکار است ولی در عین حال اگر توانمندی های این افراد دیده و تقویت شود ، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و انتظار داریم که در جامعه و دستگاه های اجرایی و مراکز دیگر از ظرفیت ها و توانمندی های معلولان استفاده شود.

یادداشت از امیرحسین زندی دبیر کانال رسمی حامی معلولان شعبه استان همدان

 https://samanjavanan.ir/?p=7487

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ فروردين ۰۱ ، ۱۷:۵۹
امیرحسین زندی